Algemene voorwaarden
Algemene voorwaarden van PsyGroei
Als u vragen heeft over de algemene voorwaarden, neem dan contact met mij op.
Algemene Voorwaarden PsyGroei
Artikel 1 Definities
1.1 Opdrachtgever: de natuurlijke persoon die opdrachtnemer de opdracht verstrekt bepaalde werkzaamheden te verrichten.
1.2 Opdrachtnemer: E.C. de Bruijn – van Leerdam, handelende onder de naam, PsyGroei. De onderneming van opdrachtnemer is ingeschreven in het handelsregister van de Kamer van Koophandel als eenmanszaak onder nummer: 91419980.
1.3 Traject: het verloop van één of meerdere inzicht gevende en transformerende gesprekken (sessies), al dan niet in combinatie met een verblijf op locatie en het gebruik van een natuurproduct dat voor menselijke consumptie is geschikt, op het gebied van spiritualiteit, leven, werk en relatie, alle in de ruimste zin des woords, met uitzondering van de individuele gezondheidszorg tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Sessies kunnen in overleg fysiek plaatsvinden, telefonisch of online met behulp van elektronische middelen. Van de sessie op locatie zal altijd een digitale opname worden gemaakt uit overwegingen van veiligheid en verslaglegging.
Artikel 2 Toepasselijkheid
2.1 Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op iedere overeenkomst, zowel mondeling als schriftelijk, aangegaan tussen partijen.
2.2 Van deze algemene voorwaarden kan slechts worden afgeweken, indien deze afwijking door partijen schriftelijk is overeengekomen.
2.3 Indien enige bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden onverminderd van kracht.
Artikel 3 Overeenkomst (aanvang en uitvoering)
3.1 De datum van het eerste intakegesprek wordt door opdrachtnemer definitief bevestigd aan opdrachtgever per email-, of sms-bericht of andere vorm van digitale communicatie.
3.2 Tijdens de intake komen partijen een traject overeen van een bepaald aantal sessies. Vervolgsessies en/of trajecten worden in voorkomend geval tussen partijen overeengekomen.
3.3 Opdrachtnemer verbindt zich bij haar werkzaamheden de zorg van een goed opdrachtnemer in acht te nemen. Het traject betreft geen resultaatsverbintenis, maar een inspanningsverbintenis. Opdrachtnemer doet dan ook geen uitlatingen over het te verwachten resultaat van het traject.
3.4 De accommodatie op locatie wordt verzorgd door een derde. Opdrachtgever zal de verplichtingen jegens deze derde ten aanzien van het gebruik ervan naleven. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen van derden.
3.5 De kwaliteit van een natuurproduct kan variëren. Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor eventuele gebreken van het product.
Artikel 4 Annuleren / verzetten traject / sessie
4.1 Een overeengekomen traject kan kosteloos door opdrachtgever worden verzet tot tien dagen voor de dag van sessie op locatie. Opdrachtgever is een extra vergoeding verschuldigd aan opdrachtnemer indien het traject wordt verzet in een periode vanaf 10 dagen voor de dag van sessie op locatie als volgt:
- 15% van het betaalde vanaf tien tot zeven dagen;
- 25% van het betaalde vanaf zeven tot drie dagen;
- 50% vanaf drie dagen tot 36 uur voor de dag van sessie op locatie;
- 75% ingeval van annulering c.q. no show op de dag van sessie op locatie.
De factuur voor het verzette traject dient onmiddellijk bij de bevestiging van de boeking van het verzette traject te worden betaald aan opdrachtnemer.
4.2 Indien opdrachtgever een overeengekomen traject wenst te annuleren in een periode tot 21 dagen voor de dag van sessie op locatie, is de opdrachtgever de kosten van het intakegesprek verschuldigd. Indien opdrachtgever het overeengekomen traject annuleert binnen een termijn vanaf 21 dagen voor de dag van sessie op locatie is de opdrachtgever de vergoeding verschuldigd als volgt:
- 25% van het betaalde vanaf 21 tot 14 dagen;
- 50% van het betaalde vanaf 14 tot 3 dagen;
- 75% van het betaalde vanaf 3 dagen tot de dag van sessie op locatie;
- 100% ingeval van annulering c.q. no show op de dag van sessie op locatie.
Opdrachtnemer restitueert het verschil tussen het verschuldigde en het reeds betaalde aan opdrachtgever binnen vijf werkdagen na ontvangstbevestiging van de annulering door opdrachtnemer.
4.3 Individuele sessies buiten het traject kunnen kosteloos worden verzet c.q. geannuleerd tot 24 uur voor aanvang van de sessie. De opdrachtgever is de vergoeding van de sessie verschuldigd indien deze wordt verzet c.q. geannuleerd binnen 24 uur voor aanvang van de sessie of indien sprake is van een no show.
4.4 Ingeval van overmacht is opdrachtnemer gerechtigd de overeengekomen sessie(s) te annuleren of te verzetten zonder dat sprake is van een tekortkoming. Er is sprake van overmacht in gevallen van bijvoorbeeld ziekte of arbeidsongeschiktheid van, overlijden of ongeval van de partner of bloedverwant in tweede graad rechte lijn of zijlijn van opdrachtnemer, oorlogen, rampen en niet voorziene overheidsmaatregelen.
Artikel 5 Vergoeding en betaling
5.1 Opdrachtnemer brengt opdrachtgever een vergoeding in rekening voor het traject en voor overige verrichte werkzaamheden te vermeerderen met de b.t.w. De vergoeding bestaat uit een overeengekomen vast bedrag, c.q. uurtarief vermenigvuldigd met de bestede tijd in tijdseenheden van een minuut voor de bestede tijd. Het uurtarief kan jaarlijks worden aangepast.
5.2 Opdrachtnemer factureert opdrachtgever ter zake van het overeengekomen traject c.q. de bestede tijd van de overeengekomen sessie buiten het traject. De factuur ter zake van het traject dient onmiddellijk bij de bevestiging van de boeking van het traject te worden betaald aan opdrachtnemer. De factuur voor sessie(s) buiten het traject dient binnen een termijn van 14 dagen na factuurdatum te worden betaald aan opdrachtnemer.
5.3 Indien de betaling niet door opdrachtnemer is ontvangen binnen de betalingstermijn, is opdrachtgever in verzuim zonder een nadere ingebrekestelling. Opdrachtgever is dan de wettelijke rente over het onbetaalde bedrag verschuldigd en de buitengerechtelijke kosten die verband houden met de invordering ervan.
Artikel 6 Medewerking en informatie
6.1 Opdrachtgever neemt voor deelname aan het traject een actieve opstelling in en verstrekt opdrachtnemer alle relevante informatie die nodig is voor een goed verloop van het traject.
6.2 Opdrachtgever staat ervoor in dat hij op vrijwillige en geïnformeerde basis deelneemt aan het traject en dat zijn gezondheid geen belemmering of risico vormt voor deelname. Bij twijfel heeft opdrachtgever zijn huisarts of andere (GZ-)specialist geraadpleegd.
6.3 Op locatie volgt opdrachtgever alle aanwijzingen op van opdrachtnemer. Indien de (gemoeds-) toestand van opdrachtgever op de dag van de sessie op locatie, opdrachtnemer (naar eigen inzicht) reden geeft de sessie te annuleren, dan is opdrachtnemer gerechtigd hiertoe over te gaan zonder opgave van redenen en zonder verplichting tot restitutie van de kosten van het traject.
Artikel 7 Vertrouwelijkheid
7.1 Opdrachtgever en opdrachtnemer zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is medegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.
7.2 Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor de vertrouwelijkheid te doorbreken, indien dit volgt uit de naleving van wettelijke verplichtingen, medische noodzaak of andere veiligheidsoverwegingen.
7.3 Van de sessie op locatie wordt altijd een audio-opname gemaakt, waarvan tevens een exemplaar op verzoek aan opdrachtnemer wordt verstrekt. Het is verboden deze opname te openbaren of met derden te delen zonder uitdrukkelijke voorafgaande toestemming van opdrachtnemer. Opnames worden offline bewaard en beveiligd door opdrachtnemer voor een termijn van een jaar.
7.4 Als deelnemer aan het traject kan opdrachtgever oefeningen en opdrachten (“de informatie”) ontvangen van opdrachtnemer ter voorbereiding op en integratie van de inzichten verkregen uit het traject. De informatie is uitsluitend bedoeld voor persoonlijk gebruik door de opdrachtgever. Opdrachtgever is verboden de informatie te delen met derden en te gebruiken voor een ander doel buiten het overeengekomen traject zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van opdrachtnemer.
Artikel 8 Opschorting en beëindiging overeenkomst
8.1 Opdrachtnemer heeft het recht haar werkzaamheden op te schorten indien opdrachtgever de vordering niet binnen de betalingstermijn ervan heeft betaald en er geen sprake is van overmacht totdat deze is voldaan.
8.2 Behoudens de mogelijkheid van ontbinding door een van de partijen kunnen partijen de overeenkomst tussentijds beëindigen op grond van wederzijdse instemming.
8.3 Opdrachtgever kan de overeenkomst te allen tijde opzeggen.
8.4 Opdrachtnemer kan de overeenkomst opzeggen ingeval van een dringende reden.
8.5 De overeenkomst komt automatisch ten einde na afloop van de laatste sessie van een overeengekomen traject of sessie(s).
Artikel 9 Aansprakelijkheid
9.1 Iedere aansprakelijkheid van opdrachtnemer is beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval door de beroepsaansprakelijkheidsverzekeraar wordt uitgekeerd, te vermeerderen met het eventuele bedrag van het eigen risico. Indien om welke reden dan ook geen uitkering op grond van de hier bedoelde verzekering zal plaatsvinden, is iedere aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door de opdrachtgever ter zake van de opdracht, of het deel daarvan, in verband waarmee aansprakelijkheid is ontstaan, aan opdrachtnemer is betaald.
9.2 Onverminderd het bepaalde in artikel 6: 89 BW vervalt iedere vordering van de opdrachtgever ten opzichte van opdrachtnemer door het enkele verloop van twaalf maanden na de gebeurtenis waaruit de schade voortvloeit en waarvoor opdrachtnemer aansprakelijk is.
9.3 Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer van iedere aansprakelijkheid jegens derden die hem is toe te rekenen en het gevolg is van zijn deelname aan het traject.
Artikel 10 Klachten en toepasselijk recht / forumkeuze
10.1 Indien opdrachtgever ontevreden is over de dienstverlening van opdrachtnemer, zal opdrachtgever de betreffende klacht eerst ter oplossing voorleggen aan opdrachtnemer.
10.2 Een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd aan de rechtbank ter verkrijging van een bindende uitspraak. De bevoegde rechter van de rechtbank Oost-Brabant is met uitsluiting bevoegd van enig geschil dat tussen partijen mocht ontstaan, kennis te nemen. Op de rechtsverhouding tussen partijen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.